Wednesday, February 10, 2010

Makan-makan

Aku suka makan ikan bakar!

Tapi nak beli untuk makan sekeluarga tak berbaloi rasanya. Lebih mudah buat sendiri. Dapat banyak dan lebih seronok dapat berebut dengan anak2.

Sambalnye....Ana ajar thru sms..sampai sekarang aku masih simpan...

sedap!!!!

Aku suka ikan bakar yang arwah mak buat (semestinya apa mak buat itu yang tersedap sebab kita dibesarkan dengan air tangan mereka..betul tak??). Ikan pari bakar arwah buat dicampur dengan santan pekat dan sejenis daun yang bila aku dalam pantang pasti kami makan. Aku suka sangat dengan ulam tersebut.. tapis sayang ..aku  tak ingat namanya dan aku tak dalam pantang lagi sekarang ni. Agaknya aku hanya akan ingat kalau dalam pantang...hahahaha...nanti aku tanya kakak aku.Dia ingat rasanyalah.

 

Ini ikan cencaru bakarnya...


Ini lak sambalnya...


Ini lak dah campur dengan nasinya....


Ha'! yang ni lak untuk anak2 kecil ku tapi yang belasah adalah anak2 besar ku juga..sebab... dia ada..


sos lada hitamnya!! yang ni memang sedap. Aku beli kat Hanum Bakers

 

hehe..yang ni lak..Alisha tak nak dibantu..dia nak wat sendiri.. makan banyak lak tu...



JOM MAKAN!!

No comments:

Post a Comment