Tuesday, February 2, 2010

Cerita aku 2

'Maria dah korbankan terlalu banyak perasaan untuk mama. Tak bolehkah mama terima apa yang Maria suka sekarang ni. Maria tak minta banyak mama, izinkanlah Maria bersama dia,'rayuku.

Tiada apa lagi yang mampu mengubah keputusan mama agaknya. Mungkin ini  kesudahan kegembiraan ku. Mama memang suka melihat aku menderita! Mama tak pernah puas melihat aku jadi pembisu agaknya!

Mama mengeluh. Mama menghampiri aku perlahan dan mengusap pipi yang masih hangat akibat tamparannya.Ku renung wajah mama yang cantik dan berseri. Ya. Mama memang cantik. Dalam usia 50 an mama masih kelihatan anggun dan tidak dinafikan mama seperti gadis layaknya! Kerap orang terkeliru dengan status mama bila berjalan dengan aku.

'Maafkan mama Maria. Maafkan mama. Mama tak bermaksud menyakiti Maria. Mama...sayangkan Maria. Mama buat ni untuk Maria juga.'

Aku mendengar kata mama dengan perasaan yang berlibang libu. benarkan mama sayang aku?

'Maria..dengar ni ye. Takkan Maria nak berkepit saja dengan dia. Pergi kerja pun dengan dia. Gelak ketawa tak kira masa... Maria tak rasa ke orang pandang Maria semacam. Maria anak pengarah syarikat ... tolong jaga prestasi diri dan syarikat Maria,' nasihat mama menerobos ke lubang telinga ini.

'Mama, Maria tak lakukan dosa pun mama. Salah ke Maria nak bermanja dengan dia lebih-lebih lagi dia memang sayangkan Maria.'

'Tak salah Maria. Tak salah, celah abang Fir.

Mataku beralih ke arahnya. Ahh..abang Fir memang memahami.

'Yang tak eloknya siap bawa ke bilik tidur!'

No comments:

Post a Comment