Friday, February 5, 2010

Goncangan setan

Kalau dah marah tu kan..macam api...meluap2 panasnya...menggeruh2 laharnya... meledak2 apinya..aku tahu marah tu dari semburan api syaitan tapi ada kala tak terlawan dek hebat goncangannya.

Lalu aku baring dan beristigfar banyak2...aku rasa kalau aku ikut hati yang marah dan geram melampau2 ni memang aku boleh gila meroyan nih!Mau ku takek ...pokok mangga yang tak berdosa tu...

Astagfirullah...

Ya Allah..terlalu banyaknye dosa aku ini hingga aku tak mampu mengawal kemarahan ini. Terlalu kerdilnya aku hingga aku dengan senang sekali membiar setan laknatullah ini mengambil alih kewarasan akal fikiran ku.

Ya Allah...jangan lah kau ambil nyawaku dalam keadaan aku yang sedemikian rupa. Aku kuatir aku akan terjunam ke dalam api neraka MU ya ALLAH..

Tenangkanlah jiwa kerdil ini...sabarkanlah dengan ujianMU ini...ikhlaskanlah hati aku menghadapi situasi yang tidak terkawal ini...

Allah.... aku tau Kau sayangkan aku sebab itu marah aku menggelagak dan melontar ke dinding2 hati hingga ke kepala yang terus membuat otak aku bagai di picit2...sakitnyaaaaa.....

Ya Allah...ampunkan aku...sesungguhnya aku mengaku setan itu mau menarik aku mengikutinya dan pastilah aku tersembam ke pintu neraka. Kalau ku turut bisikannya pasti jugalah aku kotakan apa yang bergaung di hati ini...

Tidak! Tidak! Tidak sesekali aku  lakukannya Allah...

Selamatkanlah aku dan ahli keluargaku dan seluruh kaum muslimin dan muslimat dari api neraka MU ya RABB....

No comments:

Post a Comment