Friday, February 12, 2010

Kempen 'no panties' sinis untuk rakyat Malaysia

Apa ada pada Valentine Day sebenarnya hingga menjadi igauan pasangan bercinta untuk meraikannya. Kalau dah nama pasangan bercinta sudah pasti belum bernikah bukan? Kalau belum nikah, sudah pasti ianya haram bukan..Kalau perkara yang haram apa jadinya ye...sudah pasti dosa...tapi yang pasti dosa itu tidak nampak dek mata..jika ALLAH perlihatkan dosa itu terang2 depan mata dan terus nampak siksaannya yang menakutkan di api neraka.. aku rasa setan angkat bendera putih terus!

Pasangan yang sudah bernikah aku pasti tidak ramai yang minat nak meraikannya sebab hari2 boleh mereka meraikannya sebab kasihsayang bukan hanya ujud pada hari tersebut saja. Kalau mereka raikan pun tak jadi hal sebab dah nikah pun!

Tapi apa cara mereka raikan ye..pergi kelab malam?dangdut?parti liar?disko?Atau candle lite dinner?

Jangan kata aku tak pernah dapat bunga masa hari tersebut. Ada..masa anak dara dulu la... tapi dari secret admirer je...malas aku layan benda2 macam ni.

Lepas tu, tahun ni timbul kempen tak pakai seluar dalam untuk hari tersebut (ish..bodoh sapa yang buat semua ni macam dah tak ada kerja berfaedah!)Iia agak pelik bagaimana kempen sebegini boleh berlaku di negara yang ramai penduduk Islam ini dan juga ramai para intelek dari berbilang kaum malah ia berlaku di institusi pengajian tinggi (lebih sesuai dipanggil institusi rendah maruah).

Apa dah jadi pada tamadun manusia.Kempen BODOH dan MENJIJIKKAN ini kalau tidak benar2 dibenteras akan menjadi perkara biasa akhirnya.

BAGAIMANA AKHIRNYA AKAN REMAJA YANG MEMANG KIAN TENGGELAM DAN SUKAR UNTUK TIMBUL INI.

BAGAIMANA CORAK REMAJA AKAN DATANG JIKA PERKARA YANG HARAM MENJADI HALAL. NA'UZUILLAH MINZALIK.

Pada aku dari ujud benda yang hanya akan menjadikan manusai kian hilang tamadun, lebih baik hapuskan terus sambutan valentine Day dari menjadikan ia budaya dan akhirnya kelak banyak berlaku perkara2 yang buruk. Banyak lagi perkara yang berfaedah boleh dilakukan.

Kita harus sama2 berJIHAD untuk membuang sindrom busuk yang menular kian cepat dan lebat.

Agaknya kalau ALLAH perlihatkan dengan nyata pahala yang dilakukan, aku rasa berebut2 manusia mengambilnya macam berebut manusia memborong barang jualan murah.

Pahala dan dosa boleh dirasa dari sanubari yang mengerti dan ingin menikmatinya. Kita sendiri tau bila kita nikmati pahala dan bila kita rasa 'tak best' di dalam masa buat dosa.Sure anda rasainya kan...

No comments:

Post a Comment