Wednesday, April 29, 2009

Coklat pertama aku







Ha'! Jadi juga akhirnya coklat idaman hati. Sebenarnya aku dalam proses baru nak mula buat coklat sendiri. Kenapa tak beli saja? Kan mudah dan tak letih dibebani nak cuci barang lagi..



Sebabnya aku lebih yakin punca penghasilannya sebab aku yang buat sendiri. Bahan2 sudah pasti kita tahu dan tidak mencampuri bahan syubahah, insyallah..


Berbagai komen dari anak-anak aku termasuk suami.



- ma..manis la...


-bentuk dah ok cuma rasa je,manis sangat la na..

-ma, nak agi colat..



Ye la baru pertama kali buat ada la komen yang membina. Kena terima sebab lepas ni aku akan terus buat dan buat..banyak benda yang aku harus belajar. Untuk meningkatkan ekonomi negara disamping fisabillillah mengeluarkan produk yang halal dan suci..itulah antara tujuan aku bersusah payah melakukannya. Kalau kawan2 nak order coklat boleh la melaui aku ye...hehhe..itupun lepas aku sudah mampu memasarkannya. Sekarang aku dalam proses percubaan dan promosi.


Ada gak bawak masa BF ari tu dan kasi member rasa, belum dengar komen dia lagi...

6 comments:

  1. Tak tahu pun Ina bawa ke BF. Boleh tolong poskan ?

    ReplyDelete
  2. hehehe,tak sempat nak sampai kat abg long laa..nti bila semua selesai dan dlm waktu selsa, ina akan pas kat abg long ek..don't worry. ina nak baut yang terbaik walau bukan antara yang yang terunggul..

    ReplyDelete
  3. Salam..
    saya lompat dari blog abg long,
    tertarik dgn gambar coklat tersebut..
    oleh kerna baru smlm salah sorang director tmpat kerja saya bertanyakan ..bgaimana hndak mghasilkan coklat sndiri..
    namun saya hanya mgangkat bahu saja..

    oleh itu..harap tuan umah bantu saya utk mdapatkan resepi.BLey??

    ReplyDelete
  4. Salam,
    kalau tanya kita yg memang gila coklat... hem memang sedap coklat hari tu! wah tak lama boleh buat bisness gitu! Tahniah! Tahniah! Nanti share resipi ye!

    ReplyDelete
  5. Hi Ila, terima kasih sbb jalan2 rumah sy. yang sy buat tu cuba2 je, tak sangka jadi lak. sebenarnya kita kena pandai pilih jenis coklat. kalau coklat yang mahal, jadi sedapla rasanya. nanti sy emel Ila ye.

    ReplyDelete
  6. hehehe..terimakasih lily.mmg dalam proses nak bisnes la ni.

    ReplyDelete