Sunday, April 26, 2009

Berakhir sudah BF2009

Dengan Anis Ayuni

Semalam, berakhir sudah BF09. Meski aku hanya turun pada hari terakhir, kemeriahan tetap hebat dan mengujakan. Mungkin sbb hari terakhir masing2 berpusu2 untuk menikmati offer yang amat memikat.



Aku dengan anak dara aku, Ain, memulakan langkah mencari buku2 rujukannya untuk SPM. Sedari semalam kaki aku sakit, jadi aku banyak melihat saja dia ke sana kemari mencari dari membantu dia mencari sama. Biarlah..aku lihat dia bijak mencari sendiri tanpa mempedulikan orang lain. Anak aku ni mmg pemalu, jadi bila lihat dia macam tu, aku faham, dia boleh berdikari. Ye la..semenjak masuk asrama, ketara perubahan dia. Yang amat pasti, dia kuat tidur bila balik rumah...hahahahhahha....dan makin rajin tolong aku dgn kerja rumah terutama layan Aida, Iman dan Alisha...




Aku ke NB Kara masa Ain ke booth lain. Jumpa Norhayati Ebrahim,Lily Haslina dan Rose Harissa. Wah..novel mereka menarik sekali. Lukisan Rose Harissa mmg ada umph! Saya diprovok dengan novel CHINTA buah tangan Norhayati Ebrahim, ish...mana boleh tahan! Novel Aku Ada Kamu oleh Lily Haslina berjaya mengusik poket aku. Novel Nora berjudul Tuhan Lebih Tahu mengisi ruang waktu aku menyusukan Alisha.



Borak2 sekejap dengan mereka sebelum Ain cuit aku untuk turun bawah. Fazila dah tunggu aku di Alaf21 booth. Hemmpp..orang ramai bebeno hingga aku hilang arah nak cari tempatnya. Ain masih lagi cari buku rujukannya. Lalu aku turuti dia mencari di Sasbadi. Berdiri tegak macam statue buat lutut aku bagai nak pecah.hehe..padan muka sapa suruh berdiri.



Fazila menelefon utk memastikan aku di mana. Usai mencari buku, baru kami ke booth pertemuan Alaf21FC, di mana lagi kalau tak di booth ALAF21!. Seronoknya dapat jumpa abang long, Mersik dan Fazila. Wah! Li Hoon pun ada. Keserasian bersama mereka mencetuskan usik mengusik antara kami. Fazila tak lupa buahtangan untuk aku dari Sarawak. Alamak...aku mmg ada sesuatu untuk dia gak..tapi ter ter tertinggal kat umah. Mmg teruk betul aku ni. Malu sungguh dengan Fazila yg tak pernah lupa pada aku. Terima kasih Ila...



Wah..Ramlee Awang Mursyid diapit oleh 'bodyguard'nye yang berbaju hitam. Sudah pasti itu team RAMFC. Novel MIKHAIL memang meletup! MMg bestseller. Aku tercari2 gak Dayang, mungkin dia tak datang. Berbual seketika bersama Anis dengan novel terbarunya, SUNGGUH AKU CINTA. Tengok cover aje dah tau cerita dia best. Peminat2 Anis mmg ramai. Aku lihat tak putus2 orang meminta tandatangannya. Aku pasti novel terbarunya meletup sebab novel Anis mmg dinanti2 ramai.



Kak Wan sibuk betul melayan pembeli hingga tidak sempat kami berbual. Dia mohon maaf sebab tak dapat layan aku. Hehe..aku yang kacau kak Wan sebenarnye...aku mmg suka tengok kegigihan kak Wan beserta team ALAF21 yang tak menang tangan melayan pembeli.



Tapi paling sayang betul..aku tak tangkap gambar satu pun!!!Waaaaa......tak ada kenangan laaaa...waaaa....harap abang long sudi forward aku gambar2 yg sempat diabadikan bersama.



Last sekali..aku kena banned dengan pengarah...waaaaa...waaaaaaaaa.... encik pengarah tak kasi pegi lagi tahun depan sebab tahun lepas aku jatuh tangga masa mengandungkan Alisha kat luar PWTC. Tahun ni aku sakit kaki pulak hinggakan bila balik rumah aku dah tak leh jalan dah ...waaa......anak bujang aku pakat dengan abah dia tak kasi mama dia gi lagi BF....waaaa....

No comments:

Post a Comment