Thursday, March 19, 2009

Derita Si Kecil

Semalam aku beli mingguan wanita untuk hujung bulan Mac 09. Terbaca kisah Khairul Aiman. Comel betul Aiman. Hati aku disapa simpati yang mendalam.... kenapa aku simpati?Sebab aku pun ada anak kecil seperti Aiman.

Aiman rupanya sakit dari lahir lagi dan kini menanti jawapan doktor untuk pembedahannya. Ya Allah..kesiannya..kecil2 lagi sudah mahu dibedah. Kita yang dewasa tidak tertahan dengan kesakitan pembedahan, apalagi si kecil ini.


Selepas sebulan Aiman dilahirkan, dia mengalami gangguan selsema hingga mengalami sesak nafas. Akibat itu dia pernah terpaksa diberi bantuan pernafasan oksigen. Selain itu Aiman juga menderita bengkak seperti kelenjar di lehernya.




Tidak mampu saya bayangkan kesakitan yang dialami Aiman bila terpaksa menunggu doktor pakar di hospital sehingga sebulan bagi memastikan punca bengkak nanah dilehernya. Selepas nanah itu pecah sendiri 2 kali baru dibawa ke HKL untuk siasatan lanjut.


Bayangkanlah kesakitan yang terpaksa dipikul si kecil ini. Masalah Aiman ini amat jarang ditemui. Pembedahan pula hanya boleh dilakukan selepas usia Aiman setahun. Aduhai..kesian si kecil itu.


Saya hubungi bapa Aiman sendiri iaitu Khairul Raiza untuk mengetahui keadaan Aiman. Menurut Raiza, Aiman amat sensitif dengan keadaan sekelilingnya. Dia akan bersin setiap kali ada perubahan disekelilingnya yang mengandungi kuman. Waima kalau abang dia balik dari tadika pun dia boleh bersin. Dia pernah sawan selama 8 jam selepas sedar dari 'dikomakan' di hospital kerana batuk teruk.


Pada insan yang berhati mulia, bolehlah anda menderma bagi meringankan beban Aiman dengan bank in ke dalam akaun bapanya di


MBB 162218438786


Anda juga boleh hubungi sendiri bapa Aiman di talian 019-3925059.


Moga Aiman cepat sembuh tanpa perlu dibedah. Mungkin ada perubatan alternatif yang boleh membantu Aiman.

No comments:

Post a Comment