Tuesday, March 17, 2009

Pertukaran cuaca

Ini posting aku yang pertama. Dah lama buat blog tapi bertangguh je. Alasan yang paling mudah aku ada baby kecik..hehehe...Alisha perlu perhatian dari aku..maklum la..mama dia dah tinggalkan dia sepanjang hari, jadi kena beri tumpuan penuh sepanjang malam. Nasib baik hubby dan anak2 lain banyak membantu. Alhamdulillah..punya anak yang ramai punya banyak kebaikan walau orang kata rumah macam kapal karan sesekali atau macam pasar borong bisingnya. Anak bujang aku nak study pun tension. Nasib Nizam la...Hemp...sorang basuh pinggan,sorang basuh kain, sorang kemas rumah. Abah dia, masak. Jangan tak tau, air tangan suami lebih sedap dari beli kat luar walau campak-campak je.Mama dia layan Alisha dan Iman.
Alisha batuk dan selsema. Nak bagi makan ubat batuk, aku pulak seriau. Jadi aku bagi dia guna cvt aromatherapy. Aku ajar Kak Ha, babysitter Alisha macamana nak guna.Menurut katanya, lendir keluar melalui najisnya. Alhamdulillah...Kena 'telaten' la jawabnye. Aku memang malas guna ubat doktor,bukan apa drugs yang dicampur buat aku kuatir keserasiannya dengan baby. Walau anak terdahulu aku tibai aje bagi, tapi bila dengan Iman dan Alisha aku berhati-hati. Bila dah sangat ter ter terpaksa..baru la ubat doktor aku bagi. Iman dan Alisha aku gelar baby aroma sebab dari lahir dorang dah guna.
Balik pasal cuaca, baru-baru ni panas terik amat terasa. Hingga nak keluar rumah pun berkira-kira sebab aku tak boleh kena panas...nanti berpinar2 biji mata dan keluar cacing kat mata macam Norhayati Ebrahim kata. Namun disebalik kepanasan tersebut, kain baju semua kering berdentang. Seronok nak lipat baju. Bila hujan pula turun mencurah-curah sekarang, sejuk hingga ke tulang sumsum.Maklum sajalah..duduk dekat kawasan Hutan Simpanan Selangor. Baju pun tak kering sangat.. tapi aku bantai jemur dalam rumah sana sini hingga Ain,anak dara aku gantung kat depan pintu. Saja je la nak naya mama dia balik dari keje nih..Yang bagusnye, anak-anak aku semua ada kat rumah.Hehe..anak2 aku memang tak gemar main kat luar rumah sebenarnya kecuali Adila, Aida dan Iman yang beria-ia nak main basikal. Boleh dengan syarat solat Asar dulu, dan jangan main kat jalanraya.

No comments:

Post a Comment