Wednesday, March 18, 2009

Iman Demam


Pagi semalam hujan turun lagi membuatkan aku malas nak turun dari katil. Alisha pula mcm tau mama dia nak berlengkar lagi, jadi dia macam biasa minta susu. Cik abang tegur ,'tak gi keje ke?'. Dalam mata masih tertutup aku mengangguk tanda pergi keje. Tangan aku meraba kepala Iman yang tiba2 saja demam waktu dinihari. Alhamdulillah...dedar saja. Mengantuk melayan kerenah anak demam dengan melayan Alisha waktu itu, buat mata ini bagai di gam. Alangkah bestnye kalau duduk rumah macam ni.Boleh dok kelek Alisha saja.


Iman tidur


Dalam hujan masih turun,aku hantar Alisha ke rumah mama Ha dengan Izzati kemudian aku hantar dia pulang ke rumah. Iman masih tidur masa aku tinggalkan rumah dan berpesan pada Ain tolong jaga adik tapi kalau dia nak ke rumah mama Ha, hantarlah. Aku juga pesan supaya Ain buat ayam kukus sebab Iman suka. Tapi sebenarnya anak2 lain pun suka dan satu lagi ia adalah masakan paling mudah dan tak payah nak jenguk2 atau kacau2 selalu.


Aida, Iman dan Alisha



Iman mula demam pada malam tadi, tetiba saja kepala dia panas. Memang fitrah seorang ibu dan dengan izinNYA,aku pantas terjaga dan rasa sesuatu yang tidak kena. Rupanya Iman demam. Kesian dia. Dulu Iman memang tak meragam banyak kalau dia demam. Sekarang mak aihh..asyik....'akit yuuut...' aje. Minyak zaitun memang dah sinonim padanya tiap kali sakit perut. Cepat aje perutnya kami sapu. Alhamdulillah..dia nak yang baik sekali...



No comments:

Post a Comment