Sunday, March 29, 2009

Kek oh Kek

Sebut pasal kek, memang hobi aku buat kek dari aku muda dulu (errr..dah tua ke....lum lagi kannnnn...) terutamanya kek coklat dan oren. Arwah mak bagi aku resepi yang mudah di ingat akhirnya resepi kek oran aku jadi favourite se isi rumah dan kawan2 aku. Tempahan pun bermula tapi aku ni jenis 'tunggu akak free baru buat yeee...' nasib la....kena tunggu berminggu-minggu nak rasa kek oren aku.
Masa mengandung Aida, aku teringin sangat nak makan cheese cake. Nak beli mahal mak datuk. Demi kerana keinginan yang teramat,aku cari kat web site. Select punya select dapat satu resepi yang aku suka. Kagumnya, baru kali pertama buat terus jadi...hehhehe..cheese cake memang mudah..tak ada istilah tak jadi punya lah..Akhirnya cheese cake aku jadi bisnes pulak bila teman se pejabat rasa kek yang aku buat tu...aku ni seperti baisa buat bila free.... macamana la nak maju ini orang...ish ish...

Suami kesayangan aku minat kek buah kukus. Jadi selalunya ada 4 jenis kek aku buat tiap hari raya iaitu kek coklat,kek oren, cheese cake dan kek buah. Kek coklat sudah pasti kesukaan anak2 aku, cheese cake untuk aku dan kakak2 aku, kek oren kegemaran anak2 aku dan juga kakak sulung aku,Ani, memang fav abang Yem,suami dia dan akhir sekali kek buah, fav suami aku dan aku. Ceh...hantu kek rupanya..

Nak jadi cerita, sekarang ni kakak aku kat Pahang akhirnya jadi tokey kek dan roti. kagum sungguh aku!! Roti dia lazat2 sekali...memang tengah rindu nak jamah roti2 dia nih...



Ini adalah kek coklat kiriman Ana sahabat baik aku untuk kakak kesayangannya Suhaini. Jadi bidan terjun nih. Satu2nya kek yang aku try mendeco ikut cara aku.Ceh...memandai je kan..tapi kalau nak tau...aku rasa seronok sangat buat kek ni sebab buat masa tengah malam..nak dekat 2 pagi baru siap...puncanya jadi lewaqt malam macam tu....Alisha la..sapa lagi...

Tapi gambar ni jadi gelap sebab kamera aku dah rosak flash dia...Untuk tatapan ana dan Ha..jadilah ye..terima kasih untuk bantuan segera dan order mu Ana..you buat I gementer dong....nanti I buat lagi ekkkkk...busyuk busyukkkk....thank uuuu...

No comments:

Post a Comment