Thursday, April 29, 2010

Yang tak wajar kelihatan wajar di mata kita

Banyak kali jumpa situasi begini. Menyakitkan mata! Tapi orang keliling termasuk aku dah tebal lidah nak menegur perkara ini. Bila ada saja bayi yang dibuang semua orang bersuara. Semua orang marah. Semua orang mengutuk sesiapa saja yang bertanggungjawab.

Lalu bagaimana kita ini ye. Dengan senang hati melihat saja remaja kita berdua-duaan,berpegang tangan, berpeluk-pelukan tanpa ada rasa malu dan silu. Kita yang dewasa ini hanya membiarkan saja.

Anak2 kita kalau buat macam tu kita marah tak? Pasti marah kan ( aku memang marah... malu sih..)
anak2 jiran kita bagaimana pulak? Kalau kita baik dengan jiran leh la jugak cakap slow slow pasal anak dia..itu punnnnnn kalau jiran kita nak terima..silap2 'oi,kau jaga tepi kain ko je!!!' rosak kejiranan sekarang.

Kalau dapt jiran yang kurengggg..lagi la...kita mampu ke nak doa saja sedangkan maksiat ada depan mata kita. Peliknya mak bapak biarkan je..bangga lagi ada..na'uzubillah..

Apapun aku berharap sangat pihak berwajib adakan kerjasama dengan jabatan agama  atau NGO atau dengan apa saja pertubuhan agar perkara yang kita tidak suka ni dapat dikurangkan dan akhirnya dapat dibenteras.

No comments:

Post a Comment