Friday, April 9, 2010

Pesanan

"Kalau ada anak lelaki, biasakan mereka juga tahu menguruskan diri sendiri,bersihkan bilik dan bantu apa yang sewajarnya dibantu. Jangan hanya mengharap anak perempuan saja membantu di dapur dan kena rajin belajar sedangkan anak lelaki dibiar main bolasepak dan main games!
Orang tua dulu tak biasakan anak2 lelaki membantu ibu di dapur seperti cuci pinggan, masak yang simple ke... dan bila mereka dah jadi suami orang dan ada anak perangai tak membantu isteri berterusan dan asik mengarah itu ini. Lebih menyedihkan, isteri yang bekerja kelam kabut nak urus anak,suami,rumah,kerja sekaligus! Betapa kuatnya wanita menanggung setiap keletihan dan kepayahan..

Memang susah nak jumpa lelaki yang turut bantu isteri seperti mana isteri membantu suami MERINGANKAN BEBAN DENGAN BEKERJA. Mungkin tak ramai lelaki nak menerima apa yang isteri dah buat untuk dirinya. baginya itu dah seperti tanggungjawab isteri bekerja dan cari duit untuk kesenangan dan kemudahan.

Agaknya kalau lelaki diberi peluang mengandung dan merasai kesakitan bersalin dan berpantang, barulah mereka menghargai ibu dan isteri..

DENGAR TAK???

Aku terpinga2...ouch...sakitla...
alahai..aku tertidur masa tengok drama...cit!


Tapi apsal lak tetiba mimpi macam tu ek...laki aku...eh...dia rajin tolong... anak bujang aku...rajin gak..buang sampah memang tugas dia.antar adik2 gi sekolah tiap pagi dah jadi rutin untuk dia..


Ah..nak mandi lah..

No comments:

Post a Comment