Wednesday, April 21, 2010

BERSIHKAN TELUR SEBELUM DIGUNAKAN

Perkara ni dah lama jadi isu iaitu sejak aku dara sunti lagi.

BASUH TELUR SEBELUM DI MASAK. JIKA MASIH ADA NAJIS MELEKAT,BERSIHKAN IA SEHINGGA HILANG.

SAtu waktu dulu, aku pernah singgah makan di rumah seorang teman yang mana abang dia kerja di kantin sebuah universiti terkenal di kuala Lumpur (satu waktu dulu). Abang dia rajin bawa pulang makanan lebihan yang  tak dimakan dek student termasuk sebesen penuh telur rebus. Aku bantu dia untuk membersihkannya. Mau termuntah aku...telur separuh masak yang bercampur aduk dengan yang sudah pecah bersama kulit telur yang masih KELIHATAN TAHI AYAMNYA! Kawan aku selamba saja mengambil yang masih elok samada yang sudah pecah atau belum. Jadi kalau yang dah pecah ia pasti dah bercampur gaulkan. Makan tengahari tu aku tak sentuh langsung lauk telur!

No comments:

Post a Comment