Sunday, March 21, 2010

Perkara berlaku sepanjang dua minggu lepas

Dalam seminggu dua ni aku secara sengaja menyibukkan diri dengan berbagai hal luar dan dalam rumah. Yang tak kena mengena pun aku sibukkan hehehe...

Aku sebenarnya dapat kerja partime masa bookfair kat PWTC yang sedang berlangsung sekarang ni. Seronok bukan main!! Aku ada peluang untuk dekatkan diri dengan buku2 semula lebih2 lagi aku kerja dengan syarikat pengeluar buku education yang terletak di Petaling Jaya Seronok juga masa pegi interview..tengok banyak buku walau tak faham sangat BI dia hehe..

Lepas tu aku conduct kelas buat coklat dan cupcake masa cuti sekolah ni bersama para remaja. Lagi la seronok sebab boleh melihat kreativiti dan idea remaja yang membuak2. Aku buat homework dulu di rumah sebelum memulakan kelas maklum lah pertama kali jadi cikgu....ha! ini satu hal. aku tak minat jadi cikgu sebenarnya .dari kecik lagi pun mungkin sebab dikelilingi para cikgu cikgi belah mak dan bapak buat aku tak minat lebih2 lagi kakak2 aku cikgi. Bukan tak suka kerjaya ini tapi aku ni garang sebenarnya..kang ada lak anak murid yang terseliuh lidah....huhu..finally jadi cikgu gak...cikgu cokelat...hahahaha


Pastu ada dapat offer wat akaun untuk syarikat enterprise di Shah Alam. Seronok melihat anak melayu yang begitu maju dan menerajui restoran dan mini market. Sehari suntuklah aku kat office mereka berbincang pelbagai perkara mengenai syarikat mereka.Balik aku dan suami di mandikan hujan yang lebat. ..uish dengan menaiki motor Nizam, berhati2 sungguh  encik suami membawa isteri yang penakut nih...
(dalam Metro Ahad hari ni 21.3, keluar pasal restoran mereka yang fames dengan char koay tiew)

Pastu wedding anak buah aku jatuh cuti sekolah gak...jadi aku sama2 turun padang tolong kakak aku mana yang terdaya sebab aku start kerja a day before hari nikahnya...

Namun semuanya di bawah kasih sayangNYA...aku demam teruk..kepala berat bagai ditekan dengan bertan2 batu. Hari sepatutnya aku gi training untuk keje partime tu,aku langsung tak boleh bangun...maka hilang peluang untuk aku kerja. Tapi tak apa...aku bersyukur kerana kesihatan lebih penting dari duit. Kalau aku sakit lagi teruk aku akan menyusahkan semua orang pulak. Kelas coklat entah kemana, tolong kakak entah kemana..last2 nanti aku masuk spital...uuuuuiiiisssshhhh..tak nak aku...lotih duduk spital dahhh.... dah banyak kali sejak lahirkan Nizam sampai la lepas Alisha..cukup la...aku doa tak masuk spital lagi ..



Sekarang ....

kelas coklat .............settle!!dan seronok sekali.
nikah anak buah........aku buat coklat hantaran..settle...dah nikah dah pun..alhamdulillah
buat akaun ................dah separuh jalan...alhamdulillah

nak tumpu kat dua perkara hingga selesai iaitu

majlis sambut menantu belah kakak aku pada 27.3
siapkan akaun ...


lepas tu...selesai!!!bagai Norzailina Nordin pernah cakap kat aku, award diri tiap kali kita dapat selesaikan tugas kita...hahahaa..aku beli aiskerim dan makan sorang2 dalam kereta....wahhhhh!!!! sedappnyeeeeeeeeeeeeeeeee....

 err...makan dgn cik abang ke..

or else gubah bunga untuk keceriaan hati...wuhuhuhu


aku dah tua macam ni ke..tak kottttttttt...eh!memang dah tua punnn....macamana boleh tak perasan ni..isk ishk ish...musykil...

Nanti aku upload gambar2 yang sepatutnya untuk momen2 indah bakal dikenang ke hujung nafas...

No comments:

Post a Comment