Monday, January 11, 2010

Alisha demam..Iman...

Minggu lepas cuaca amat panas. Nak keluar ambil anak dari sekolah pun terasa sangat bahangnya. Alisha selama ni kalau duduk dalam kereta tak ada masalah. Ni asik merngek dan marah2. Mungkin dia tak tahan panas dan rasa tak selesa.

Tak lama lepas tu dia mula demam batuk dan selsema. Awalnya tak la teruk sangat. Aku bagi dia ubat demam dan ubat batuk tapi tak jalan. Ni yang aku lemas ni. Asik merengek..tak leh letak...abis nanti nak amik anak dari skul entah macamana. Ain baru je masuk keje. Tak leh nak memonteng lak. Takkan nak suruh anak2 aku lak tak sekolah.

Aku tawakal..aku tahu ini semua ujian dariNYA untuk menguji ketabahan aku menghadapi situasi yang agak gawat sementelah aku sendiri mula rasa tak sedap badan. Sesekali Allah uji kita degan kesakitan dan kepayahan....sabar itu lah yang bantu kita...sabar ye dara....

Alhamdulillah..Alisha dah mula sihat..sekarang Iman lak demam tapi Iman ni agak kuat sampai dia demam pun dia tak tau. Tapi bila suruh makan ubat dia laju je....

Aku dah mula sihat sikit. Agaknya letih layan budak demam kot...alhamdulillah....

pstt..ada oraang oder coklat dan kek...kena cepat buat ni...

No comments:

Post a Comment