Tuesday, October 8, 2013

Nama saya Zarina. Kepakaran saya adalah membantu anda menyediakan akaun secara sistematik dan mudah untuk difahami. Perkidmatan ini merangkumi filing, susun atur dokumen2 yang anda tidak tau kepentingannya. 

Ada antara anda tidak menyimpan bil2, invois2 dengan bijak, di biar bersepah2 sahaja hingga ada yang hilang walhal semua itu sangat sangat sangat penting. Bila hujung tahun, ada yang termangu2 nak menutup akaun untuk tax maupun di audit. Tidak kurang juga ada yang tidak tau maupun ambil peduli berapa untung berapa rugi sebenar sebab main campur saja hingga duit peribadi pun dikira sekali. 

Akhirnya akaun anda tidak seperti yang anda harapkan. hingga akhirnya anda tidak tau berapa kos sebenar belian, jualan,  maintanence dan sebagainya. Bank statement pula sekadar nak tengok baki tapi sebenarnya bank statement banyak membantu anda memerhati keluar masuk duit. Mana tau anda tidak perasan duit terlebih masuk hahahaha..

Tengok tu...banyak kan perkara yang adan tidak tau. Pengalaman saya, saya berjumpa beberapa customer yang langsung tidak mengambil berat tentang dokumen2. Bila saya nak tutup akaun, kepala berpinar2 jadinya. Tapi kerja tetap kerja. Semangat ingin memebantu anda menjadi perkara utama.

Biar saya jelaskan seidkit sebanyak mengapa penyediaan akaun yang betul amat penting bagi syarikat anda. Ia memberi anda penjelasan secara terperinci kemana telah anda agihkan wang tunai anda setiap hari. Barangkali anda terlebih belanja kat makan je hingga menjejaskan aliran wang tunai yang sewajarnya diguna untuk kepentingan syarikat. Anda juga boleh mengetahui peningkatan jualan secara berterusan setiap bulan.

Kiraan kos jualan amat penting. Kalau silap kira untung kemana duit kemana. Budget amat penting untuk anda sediakan bagi penyediaan untuk tahun2 akan datang di mana anda boleh menyasarkan jualan yang perlu anda capai untuk tahun berikutnya. Tapi jangan terlebih budget nanti tak terkejar pulak.

Saya sedia membantu anda mengemaskini segala urusan akaun anda hingga ke tiitsan akhir!! Saya gembira melihat anda tersenyum melihat akaun anda 'update' setiap bulan. Melihat duit anda tersusun cantik dan rapi saya kerjakan kan kan kan..

Jiak anda bermiant untuk mengetahui lebih lanjut, sila pm saya atau hubungi saya. Terima kasih semua usahawan jutawan yang berjaya, bijak dan sangat sangat sangat saya sayangi!!!





No comments:

Post a Comment