Tuesday, October 1, 2013

Assalamualaikum blog..knock knock!
 
Alamak!bersawangnyeeee!!.Mana puan rumah ni.tak reti2 ke nak bersihkan rumah ni! Taunya berangaaaaaan je!
 
Hehehe..bebel kat diri sendiri. Memang da lama sangat sangat sangat tinggalkan rumah ni kosong. Tapi sekarang nak move in balik. Dah angkut segala 'perabut' masuk. Segala dapur, laptop dah angkut! Tinggal nak susun atur sikit sebanyak.
 
Ada FB@ Ina Nazrina tu yang buat tak balik-balik rumah ni. Maaf rumah ku sayang.
 
Kenapa nak balik?? Ha'! tentu ada sebab yang bagus kan. Puncanya dari IJI la. IJI yang pujuk saya balik. IJI yang lembutkan hati saya balik rumah ni semula. Terima kasih DAO & IJI.
 
Kenapa guna blog lama? Kan Dao & IJI adalah kisah baru dalam hidup? Ala rumah ni merajuk ke.Tanya macam2 pulakkk. Ok saya jawab. Saya sayang hidup lama saya di sini. Walau kini ia kelam, saya akan sinarkan ia, gemerlapkan ia dengan isi2 yang indah2 belaka. Boleh kan?Cayang cayang jangan la merajuk lagi.(Ikut tuan dia...hihi)
 
Alhamdulillah...hidup kian bermakna. Bersama 7 orang anak meningkat dewasa, segala dugaan, ujian, cabaran, rintangan..saya hadapi dengan kasih sayang Allah. Ada masa terlalu stress membuatkan saya amat berjauh hati. Masjid jadi tempat saya berhenti melepas resah. Menangis menadah tangan memohon ehsan dariNYA. Merayu memohon cinta kasihNya. Kalau boleh nak tidur kat masjid tu..apa daya masjid tutup pukul 9 malam. Siap tok siak tunggu depan pintu.
 
Pernah terlintas hati nak keluar dari rumah, rehat diam2, di mana2. Tapi hati ini penuh kasih cinta pada anak2. Tak termampu nak lakukan semua. Wajah2 mereka silih berganti meraih perhatian minta jangan ditinggalkan. Jemari mereka bagai terganggam rapat tak ingin dilepas.
 
Tapi..itu cerita lama. Cerita masa tak tau apa2.  Cerita orang tengah 'mabuk' layan perasaan luka sendiri. Rasa kita je sedih, orang lain tidak. Hish! Teruk kan?
 
Sekarang langkah saya kian mantap. Saya paksa diri saya bangun dari lena. Keluar dari pasung. Pandang dunia dengan hati yang girang. Di mana2 ada orang sayang. Di mana2 ada kasih melimpah. Di mana2 ada rezeki melaut.
 
Rezeki? Semua orang pasti menanti dan mengejar terbaik, terkaya, terhebat..dan pastinya kehebatan ini dicantikkan dengan amal jariah. Meriahkan dengan selawat dan istigfar. Betul tak? Tak guna kaya raya tanpa syukur yang panjang. Tak berkat harta melimpah tanpa sedekah yang ikhlas. Tiap apa Allah bagi adalah pinjamanNya semata. Jangan takbur dan sombong bila nama di persada dunia.
 
Cerita pasal saya..saya suka menulis. Suka sangat sangat sangat menulis Sudah ada 5 cerita novel yang ralit saya karang. Malangnya thumb drive corrupted. Dah masuk ICU ..tak dapat diselamatkan juga. Maka sejak itu, semangat saya pudar. Passion saya hilang. Rawan yang panjang saya layan semaunya.Merajuk hati la tu ...hahaha..merajuk lagi?.
 
Bila masuk IJI, hati saya bagai di ketuk2 ..lembut dan perlahan. Membangkitkan tidur yang panjang. Mengingat azam yang terkubur. Alahai Ina ku sayang..peluang masih banyak untuk membina cerita. Bangunlah sebelum terpadam. Berdosa tak menulis tau. Berdosa tau, mati siksa, masuk neraka tau.
 
IT's my passion. My loveable. Saya sedang mengintai ilham yang malu2 untuk menunjuk diri. Segan kot sebab merajuk hari tu. Nantilah..saya pujuk dia. Merajuk lagi?
 
Sekarang, kepakaran?? Dah berpuluh tahun bergelumang dengannya dan ia amat sebati dalam diri. Sesusah mana, segetir mana, saya hadapi dan tekuni ia. Acap kali juga tersasar hingga rasa nak cabut kepala ni. hahaha..orang menggunakan skil minda mmg macam tu. Tak balance je, mulalah .. alamak...mana perginya niii!!!
 
Nanti saya sambung cerita apa kepakaran saya ye. Nak sambung kerja semula.
Have a very nice day ahead!
Syukran syukran
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment