Sunday, June 21, 2009

Alisha demam campak!!!

Minggu lepas,superior dari singapore datang. Almaklum lah..aku nak berhenti ..jadi dia nak tengok progress anak buah kat KL ni,perform atau tak,filing macamana, siapa yang takeover keje bla bla bla..memang pening gak tapi Sokheng agak friendly dan kami bukan bercakap mengenai kerja saja..pasal anak2 aku dan berbagai lagi..


Lepas saja dia balik,tak sangka esoknya Alisha demam. Aku sangka demam biasa sebab dia tumbuh gigi, 2 batang sekali lak tu!!


tup tup hari Khamis demam makin teruk so aku bawa gi klinik. Suhu dah 39C!!Rasa bersalah amat mencengkam diri walhal aku ambil cuti 2 hari untuk jaga dia. Ku cium2 dan ku peluk2 alisha tanda memohon maaf. Kesia dia, memang suhu dia agak tinggi dan aku tak berhenti tuam dia dengan air..hari Jumaat dah nampak rashes kat muka Alisha. Aku fikir sebab terlalu panas dia jadi macam tu. Tapi bila balik keje hari tu, aku perasan makin banyak.


Hari Sabtu keluar segalanya. Jadi aku beli kelapa. Tu dia..penuh kat satu badan Alisha. Dia merengek kegatalan. Aku rendam dia dalam air seri wajah campur denga sedikit airbatu dan garam supaya toksik keluar dari tubuhnya. Alisha memangla suka. Sekarang ni tunjuk perangai dah..dalam besen mandi dia, dia berdiri tak nak duduk dah...ish...budak nak besar ni kannnn...pastu sapu dengan bedak sejuk yang dicairkan dengan air. Alisha tidur lena lepas tu..memang kalau mandi seri wajah,tidur memang lena....


Tengok la Alisha yang dipenuhi rashes.....










4 comments:

  1. Mudah-mudahan alisha cepat baik ye. Kesiannya tengok dia...Kak ina yg air seri wajah tu mcm mane ye?

    ReplyDelete
  2. laaa kesiannyerr....saya int kiter pernah jumper kat kedai kek....boleh jer klu nak tahu pasal pengorek telinga tu....produk tu mmg hangat dipasaran...

    ReplyDelete
  3. Aduhai sayangku ... semoga kuat semangat !

    Tuai Padi Antara Nampak ...

    ReplyDelete
  4. sian lil alisha..semoga cepat sembuh ye..

    ReplyDelete