Sunday, December 13, 2009

Bersantai dengan anak2

Akhirnya ...akhirnya siap juga coklat yang aku dan anak2 bertungkus lumus membuatnya sejak beberapa hari ini. Habis saja Ain dengan SPM nya, dia terus turun padang tolong aku. Begitu juga Izzati dan Adilah. Mereka tolong sediakan kotak2 coklat berjumlah 500 kotak. Kadang2 Izzati tolong juga sama ke dapur bancuh coklat. Aku ingat ok la yang 2 orang tu tolong, rupa2nya Adilah pun nak jugak buat coklat. Aku minta Ain tolong ajar adik dia.Seronok betul dia.Nak test power Ain..huhu..pass la dia ajar..Lihat gambar di bawah percubaan pertama Adilah.Coklat tersebut khas untuk dia sebab dia yang buat.





Malam tadi, kami anak beranak berkampung menyudahkan final stage sebelum penghantaran coklat kepada tuan punya badan yang akan melangsungkan perkahwinan minggu depan. Riuh! Nizam yang baru balik kerja tak sudah-sudah mengusik adik2nya hingga tak sedar waktu sudah menginjak 3.30 pagi. Masa tu baru lahhhh rasa letih , ngantuk.. lapar... hahaha..
Pagi ni Nizam kerja, dia terus tidur lepas selesai segalanya..yang anak2 dara aku, tolong aku kemas serba sedikit sebelum masuk tidur. Aku lapar tapi tak larat nak sentuh apa2 makanan. Cukup sekadar minum air kosong. Suami aku angkut anak2 yang tidur kat hall masuk bilik. Dia tak berhenti tolong aku dari mula hingga akhir. Terima kasih tak terhingga untuk encik abang. Dia jadi mandur Nepal sekejap tengok anak2 buat kerja. Kalau tak mengusik tak sah agaknya. Last2 dia tolong Adilah buka kotak untuk di isi dengan coklat.
Tapi lepas semua tidur dan segalanya sepi, baru aku perasan betapa riuh rumah aku di waktu 3 pagi ini!!

Nak tengok gambar? Jengok la ke blog coklat aku. Tak banyak gambar yang aku ambil sebab kamera kurang berfungsi.

Hari ni ..aku rehat dari coklat sekejap. Esok kena mulakan semula buat coklat kerana ada yang menempah..alhamudlillah.



Cewah..Ain dengan adik2nya bukan main posing petang tadi lepas aku balik dari menghantar coklat. Alisha apalagi, memang suka sangat laa duduk kat buaian. Terjerit2 dia bila nampak kucing.


Agaknya kalau dia dapat kucing ni, mau dipeluknya kot..tapi Alisha geli kat bulu halus kucing. Bila dijauhkan tau pulak marah.

Malamnya, aku dan anak2 pergi Carrefoure nak lepaskan lelah dengan mereka yang juga kepenatan tolong aku. Terima kasih tak terhingga untuk mereka yang susah payah tolong aku... Aku saja jalan2 kat C4 ni sambil jumpa Kak Flora. Aku kenal dia dari Spectrum Ampang dan perhubungan itu berterusan hingga kini malah bertambah baik hingga anak2 aku diangap anak2nya juga sebab dia sendiri tidak mempunyai anak. Dia rajin belikan anak2 aku jajan.


Mata Alisha berair bila kena aircond. Merah idung dia. Tapi senyum lebar bila aku pakaikan topi.


Nak kasi dia rasa naik basikal, aku bawa ke sini. Mainlah puas2. Mama dia tak terbeli basikal...huhu



Sempat posing lak dorang nih


Hahaha..anak2 aku je ada dah penuh ...

No comments:

Post a Comment